Sunday, June 1, 2014

AMAL'S FUND RAISING


1 Jun 2014, hari Ahad - Sekolah Amal, SMK Infant Jesus Convent, ada "Fund Raising Carnival" untuk mengutip dana bagi pembangunan Sekolah. Bila Amal mention ini beberapa minggu lalu, rasa teruja untuk membuat sumbangan. "I'll bake you some Mocca Brownies for sale", saya kata.

Jadi sehari sebelum tarikh tersebut, saya pun buatlah 20 kotak Mocca Brownies, siap letakkan label sekali. Nampak macam professional je... hiii..hii..



So pada pagi Ahad tu, saya pun ke sekolah Amal. BTW, saya pun "old girl" CHIJ (namanya dulu). Jadi rasa excited nak melawat sekolah tu ... nostalgia. Tiba di sana orang dah ramai, telefon Mummy Amal tanya kat mana tempat Amal. Nasib baik bilik dekat pintu masuk.

Oh kelas ini kelas saya masa Form 1A. Mummy dah susun barang-barang untuk Amal jual, cantik arrangement dia, of course dengan pertolongan Daddy Amal yang kreatif. Semua keluarga beri sokongan kepada Amal. Semua orang excited. Makcik dari KL yang datang visit, turut beli kuih-kuih dari Amal. Nek Lang pun beli... untuk beri sokongan pada cucu tersayang.

Nek Lang beli juga


Nenek dari KL pun beli

Everybody so happy

Daddy Amal lends a hand
Selepas gambar-bergambar, saya round sekeliling kawasan sekolah untuk melihat perubahan-perubahan selepas bertahun-tahun tinggalkan CHIJ. Tempat jatuh lagi dikenang ini pula tempat bermain!
HAPPY MEMORIES!!!




No comments:

Post a Comment