Thursday, December 22, 2011

ANUGERAH

".... hello, hello . .. hmm . . terima kasih kepada peminat-peminatku, mereka yang telah mengundi saya, kepada mak, bapak, saudara mara, kawan-kawan . . . ahh . . saya tak sangka . . "
Alahai Nek Ngah apa lak ni membebel macam dialah yang terima Trofi tu. Hee, hee . . Nek Ngah acah je . . Sebenarnya trofi ni milik . . .

. . . Tok Shau, adik Nek Ngah

Tok Shau kerjayanya ialah Pemandu Pelancong, dekat lebih 25 tahun dalam bidang ini. Baru-baru ni Shau telah mendapat award "Best Tourist Guide 2010-2011" pangkat Excellent. Wow . . Tahniah, tahniah. Dari seluruh Malaysia tau . . Terujanya hati Shau! Ialah kerja keras dan kreativiti dia telah dapat pengiktirafan. Kadang-kadang Nek Ngah jealouslah juga dengan kerja dia - yalah dapat pergi ke banyak tempat, ke kota besar, bandar kecil, ke hutan, ke gunung, ke pulau, naik kapal laut, kapal terbang. Duduk hotel best-best, dapat rasa pelbagai jenis makanan, free pulak tuuu . . Dapat mengenal orang tempatan dan luar negara. Hmm . . tapi di sebaliknya . . kenalah banyak bersabar dan kuat kudrat - nak layan pelbagai jenis manusia, angkat bagasi yang berat-berat, kadang-kadang kena marah pulak tu. Heh . . yang bab ini lah Nek Ngah tak sanggup. So Nek Ngah tabik pada Tok Shau kerana dia boleh hadapi semua ini dan LIKE pula tu ke mana saja dia pergi.

Tahniah sekali lagi pada Shau dan tak lupa juga pada Yan (isteri), anak-anak Azlan & Azizi kerana memberi sokongan selama ini pada kerjaya bapa mereka. Semoga rezeki diberkati Allah selalu. Amin.

Akhbar "Melaka Hari Ini" 23/12/2011
Tahniah MELAKA!!!

No comments:

Post a Comment