Thursday, November 1, 2012

AHLAN WA SAHLAN, YA NUR AISYAH!

Panggil saya : NUR AISYAH
Alhamdulillah ... pada jam 12.45 pg. tadi maka menjelmalah ke alam dunia ini seorang lagi hamba Allah yang diberi nama "NUR AISYAH". Betapa gembiranya ibu-bapa, nenek-nenek, tok-tok, waris-waris etc. etc. etc...

Nek Ngah gi jenguk kat Hospital Melaka dibawa oleh 'abah' baru, Mohd Azlan, jam 12 tgh tadi. Maknanya umur Nur Aisyah baharu 12 jam! Nek Ngah diminta untuk 'tahnik'kan baby yakni membelah mulut bayi dan mendoakannya. Alhamdulillah dengan rasa terharu dan sebak, Nek Ngah menjalankan tugas. "Terharu" kerana dipilih untuk mentahnikkan dan "Sebak" kerana memeluk dan mendakap ciptaan Allah yang terbaharu. Cara 'tahnik' ni Nek Ngah dapat dari blog seorang hamba Allah. Semoga Allah berkati dia kerana meng'share'kan ilmu itu.

Hari ini Khamis, Nek Ngah "sa-i-mah" jadi tak leh lah nak kunyah-kunyah kurma Nabi tu seperti dilakukan oleh tok 'alim tu. Instead, Nek Ngah lenyek-lenyek je dengan jari . . sikit je . . asalkan ada rasa manis kurma di jari, kemudian Nek Ngah masukkan jari ke dalam mulut Nur Aisyah dan sapu pada gusi-gusi dia beberapa kali. Aiiii . . . Nur Aisyah pun kulom-kulom jari Nek Ngah ..  so cute! Then Nek Ngah perasan dia smile! O.K. lah tu Nek Ngah... hee . .. hee.... Pas tu Nek Ngah cecah jari ke air zam-zam dan masukkan ke dalam mulut N.A. buat beberapa kali. Nek Ngah doakan Allah melihat amalan Nek Ngah dan approve. Semoga Allah makbulkan permintaan hambaNya. Aminnn.

Nek Ngah sedang baca doa berpandukan buku catatan
   
Ibu, As, tenang je selepas melalui pengalaman manis

Nek Ngah says bye-bye kepada Nur Aisyah
Selamat datang, Ahlan wa Sahlan, ya Nur Aisyah Mohd Azlan! Semoga menjadi anak solehah, taat kepada ibu bapa, agama dan negara.

2 comments:

  1. salam sejahtera Hjh

    Tahniah kerana kehadiran ahli baru!
    Bestnya dia, baru beberapa jam lahir dah masuk paper!

    ReplyDelete
  2. Comel nya baby...nama pun sedap...tahniah dengan kedatangan orang baru...

    ReplyDelete